Türk üniversitelerinde Bologna Süreci uygulamaları ve geleceğe bakış / Canan Ünvan ; genel yayın yönetmeni, Nevzat Argun ; yayın koordinatörü, Gülfem Dursun ; redaksiyon, Begüm Akcaoğlu.
Language: Turkish Series: Nobel Akademik Yayıncılık (Yayınları). Bilimsel eserler serisi ; ; no. 322.Publisher: Kızılay-Çankaya, Ankara : Nobel Akademik Yayıncılık, 2020Distributor: Şaşmaz-Etimesgut, Ankara : Atlas Akademik Basım Yayın Dağıtım, Edition: 1. basımDescription: xii, 226 sayfa : tablolar ; 21 cmContent type:- text
- unmediated
- volume
- 9786257932011
- LA 628 .Ü58 2020
Item type | Current library | Call number | Status | Notes | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
ANKARA BİLİM ÜNİVERSİTESİ | LA 628 .Ü58 2020 (Browse shelf(Opens below)) | Available | Öğr. Gör. Dr. Canan ÜNVAN tarafından bağışlanmıştır. | 0009002 |
Browsing ANKARA BİLİM ÜNİVERSİTESİ shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | |||||
LA 21 .P6819 1978 Dahiler de öğrenciydi/ | LA 23 .D55 2001 Dikkat yazılı var/ | LA 99 .B39 1989 İslamda eğitim : batı eğitim sistemleriyle mukayeseli/ | LA 628 .Ü58 2020 Türk üniversitelerinde Bologna Süreci uygulamaları ve geleceğe bakış / | LA 628 .Ü583 2020 Türk üniversitelerinde Bologna Süreci uygulamaları ve geleceğe bakış / | LA 628 .Y76 2022 20. yılında Bologna süreci, Avrupa yükseköğretim alanı ve Türkiye/ | LA 628 .Y85 2010 Yükseköğretimde yeniden yapılanma : 66 soruda Bologna süreci uygulamaları/ |
Kaynakça (sayfa 189-198) var.
Avrupa’da 29 ülkenin yükseköğretimden sorumlu bakanının imzaladığı Bologna Bildirgesi ile başlayan ve günümüzde Avrupa ve Avrupa dışından olmak üzere 48 ülkenin katılımıyla devam eden Avrupa Yükseköğretim Alanı oluşturma hedefi 15 yılı aşkın bir süredir uygulanmaktadır. Bologna Süreci olarak adlandırılan bu reform hareketi, üye ülkelerde, karşılaştırılabilir, rekabet edebilir ve şeffaf bir yükseköğretimi amaçlamaktadır. Her yeni bildirgeyle yeni hedefler eklenen süreç, giderek daha fazla ülkeye yaygınlaşmaktadır, ancak çeşitli yönleriyle de tartışmalara konu olmaktadır. Üye ülkelerin sayısı ve hedefler artarken, bu süreç çeşitli açılardan eleştirilere de uğramaktadır. Türkiye’nin 2001 yılında dâhil olduğu Bologna Süreci’nin AKTS, Yeterlilikler Çerçeveleri, Kalite Güvencesi, İstihdam Edilebilirlik, Uluslararasılaşma ve Hareketlilik vb. bazı boyutları ile ilgili çalışmalar yükseköğretim kurumlarında devam etmektedir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) ile ilgili yapılan araştırma ve yayınlar ise henüz sınırlı bir içerikte ve sayıda bulunmaktadır. Bu çalışma, Türk yükseköğretim sistemindeki Bologna Süreci uygulamalarını kapsamlı bir biçimde incelemek, yükseköğretimde kaliteyi artırmaya yönelik katkısını anlamak amacıyla alanında deneyimli uzmanların görüşleri de dikkate alınarak gerçekleştirilmiştir. Arka kapak.